Een Saudische investeerder, die 450 miljoen euro bood voor een belang in het
modehuis, was de Italiaan vorig jaar al te min. Later diende een Italiaanse
suikeroom zich aan, die ook vriendelijk de deur werd gewezen. Het bod van
550 miljoen euro was te mager.

Cavalli denkt in miljarden, verklaarde iemand die bij de onderhandelingen was
betrokken.

Eigenlijk is Cavalli halfslachtig op zoek naar kapitaal, schrijft The
Wall Street Journal donderdag in een analyse van zijn zakelijke strapatsen.
Dit blijkt ook uit de wijze waarop hij met topbestuurders omging.

Zo huurde de ontwerper een voormalige bestuurder van Calvin Klein in om de
zaken weer een beetje op een rij te krijgen. Na ruim een jaar was die weer
weg. Er was geen chemie tussen beide heren. Cavalli’s commentaar was
duidelijk. "Misschien vroeg ik ook te veel, het is niet gemakkelijk om
Roberto Cavalli te vervangen."

De activiteiten van Cavalli zijn nog wel winstgevend, maar om de
toekomst zeker te stellen is meer nodig. Allerlei modehuizen gaan in zee met
het grootkapitaal om te kunnen expanderen in nieuwe markten.

Cavalli maakte onlangs één uitzondering. Hij ging in zee met Hennes &
Mauritz. Een goed zakenman bleek de Italiaan niet. De Zweedse kledingketen
betaalde geen cent. Cavalli nam genoegen met promotie van zijn kleding bij
jongeren. En met beelden van zijn Florentijnse villa in de reclamecampagne.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl